四点—佐钰

当一切都被消去后
如火焰般燃烧的记忆
被席卷后的残骸惨不忍睹
一切都好像停滞了
时间也好,空间也好,
什么都没有了
空墟
不知他们在做什么,现在好吗
也许,后来一切都好

重生
是在一切都燃烧殆尽之后的废墟上盛开的花
我啊
带着那洗净铅华后才可能燃起的锐气

在一切都被消去之后
面向黎明

 
Dreaming Out Loud - OneRepublic
Dreaming Out Loud Tour Edition OneRepublic

存档灵魂:

Dreaming Out Loud
勇敢去梦「让梦歌唱」


【歌词】


Well hello sir
We look for Monday
Confident we'll get there someday
Pushing all the papers to a wealthy man
Might I say, 'A beautiful tie you wear,'
And, 'How do you find such lovely polka dots and stripes these days?'
是的, 您好, 先生,
我们在不辞辛苦的寻找着,
我们相信上天不负有心人,
我们要把所有的荣誉给予, 那个精神富有的人,
也许那天我会说, '你的领带真是好看',
或去问, '你是如何找到那可爱的小圆点和线条的? '(五线谱)

Break all my thoughts hit the floor
Like I'm makin' the score
I'm the king of the world
I'm a popular man
打破我所有的陈旧想法,
重新来过创新纪录。
我是世界之王,
我是个受欢迎的家伙。

Count by zeros to ten
If you can't, well I can
Don't let any one wake me
I'm dreaming out loud (Dreaming out loud)
And all at once it's so familiar to see
I'm dreaming out loud (Dreaming out loud)
Can't find a puzzle to fit in to piece a part of me
从零数到十, (重头来过直到成功)
如果你不能, 好吧我能。
别让任何人唤醒我,
我正勇敢去梦, (让梦歌唱)
梦中所有瞬间都似曾相识,
我正勇敢去梦, (让梦歌唱)
没有任何拼图能把我拼就成。(我与众不同)

Curtain calls, a sanctuary
Actors in the cloth, They freak me out
Mocking my purpose in the magazines,
Famous how they make you feel grand
They're always there to hold your hand
In times of trouble, they're best of friends
They don't care what you say
They don't care what you think
All they care
What you do
帷幕落下, 在殿堂内,
演员穿戴好, 却让我嗔目结舌,
他们在模仿我杂志中的行头,
他们还挺出名, 这让我觉得自己伟大。
他们总握你的手示好,
在默默无闻时, 你需要有这样的朋友,
他们才不在乎你说什么,
他们也不在乎你想什么,
他们只在意你做过什么。

Long as your of beat
Take a look at yourself
Storm tries to come and wreck my world,
No, I won't let it
Stumble to escape, through anchored drape, made of bedding
追随你的心动,
去相信你自己。
狂风暴雨想要摧毁我的世界,
我不会让它得逞,
我会让它灰头土脸逃离, 我会让它寿终正寝。