四点—佐钰

当一切都被消去后
如火焰般燃烧的记忆
被席卷后的残骸惨不忍睹
一切都好像停滞了
时间也好,空间也好,
什么都没有了
空墟
不知他们在做什么,现在好吗
也许,后来一切都好

重生
是在一切都燃烧殆尽之后的废墟上盛开的花
我啊
带着那洗净铅华后才可能燃起的锐气

在一切都被消去之后
面向黎明

 
Forget To Remember - Mudvayne
Lost and Found Mudvayne

存档灵魂:

Forget To Remember
忘记不愉快


【歌词】

 

What have I done?
Where have I come from?
When I burnt the backs with the sun through a glass
Did I seal the loss that's become me?
我做了什么?
我从何而来?
当玻璃透镜聚光灼伤我背
是否我应该铭记住这失落?

Feeling undone
What have I become?
When I turned my back on you
I turned my back on myself
and became this machine
感觉浑浑噩噩
我变成了什么样?
当我转过身背对你
我也背叛了我自己
变成了冷酷的机器。

Thoughtlessness (I feel)
Selfishness (I feel)
Hopelessness (I feel)
Arrogant
拒绝思考(我感觉)
自私自利(我感觉)
丧失希望(我感觉)
傲慢冷酷。

I feel it on the inside (Inside)
Twisting and contorting
Memory has shaped me once again
Still feel you on the inside (Inside)
Biting through and stinging
Will I ever forget to remember?
我感觉我的内心(内心)
缠绕和扭曲
记忆完全控制改装了我
仍然感觉你就在我内心(内心)
咬噬和刺痛
我如何能忘记这不愉快?

Shadows in the sun
Filter through us
Still wrestle the demons that arrested me as a child
Confession rejected
We grow up
To give up
People step on the cracks for wounds owed paid back
Through the words of surrender
阳光下的阴影
渗透我们
魔鬼作祟让我幼稚无知
拒绝忏悔
我们成长
自暴自弃
伤口上撒盐也伤痛了自己
恶语相加。

Emptiness (I feel)
Loneliness (I feel)
Listlessness (I feel)
Worthless
内心空虚(我感觉)
倍感孤独(我感觉)
精神萎靡(我感觉)
不名一文。

I feel it on the inside (Inside)
Twisting and contorting
Memory has shaped me once again
Still feel you on the inside (Inside)
Biting through and stinging
Will I ever forget to remember?
我感觉我的内心(内心)
缠绕和扭曲
记忆完全控制改变了我
仍然感觉你就在我内心(内心)
咬噬和刺痛
我如何能忘记这不愉快。

Oh, can you save me?
From myself (Myself)
From these memories
Oh, can you save me?
From myself (Myself)
From these memories
哦,你可能拯救我?
跳出自我(自我)
忘记不愉快的记忆
哦,你能救我吗?
跳出自我(自我)
忘记不愉快的记忆。

Surrender
To the shadows
Haunting inside
Bleeding through you
Surrender to the secrets inside
Lies within you
屈从于
阴暗面
萦绕内心
渗透血液
屈服于内心的隐秘
在你体内隐隐作痛。

I feel it on the inside (Inside)
Twisting and contorting
Memory has shaped me once again
Still feel you on the inside (Inside)
Biting through and stinging
Will I ever forget to remember?
我感觉我的内心(内心)
缠绕和扭曲
记忆完全控制改变了我
仍然感觉你就在我内心(内心)
咬噬和刺痛
我如何能忘记记忆?

Can't feel you on the inside (Inside)
Set down the bag and left it
Lost memory has left me
One again
Open up the inside (Inside)
Admission for the cleansing
Now that I've forgotten to remember
难道你感悟不到内心的隐隐作痛(内心)
放下包袱,离它远去
抛弃不愉快记忆,把我留下
再一次
敞开心扉(心扉)
坦诚布公
现在我忘记了记忆。

Surrender
To the shadows
Haunting inside
Bleed through you
屈从于
阴暗面
萦绕内心
渗透血液。