四点—佐钰

当一切都被消去后
如火焰般燃烧的记忆
被席卷后的残骸惨不忍睹
一切都好像停滞了
时间也好,空间也好,
什么都没有了
空墟
不知他们在做什么,现在好吗
也许,后来一切都好

重生
是在一切都燃烧殆尽之后的废墟上盛开的花
我啊
带着那洗净铅华后才可能燃起的锐气

在一切都被消去之后
面向黎明

 
the night will always win - Elbow
build a rocket boys! Elbow

存档灵魂:

The Night Will Always Win
黑夜总会赢


【歌词】


I throw this to the wind
But what if I was right
Well, did you trust your noble dreams
And gentle expectations to the mercy of the night?
The night will always win
The night has darkness on its side
就让它随风逝去
什么是留给我的正确
没错,你真的相信你的崇高梦想?
温柔的期待仁慈夜晚的来临?
黑夜总是会赢
夜晚总有阴暗一面。

I'll throw this to the wind
I miss your stupid face
I miss your bad advice
I tried to clothe your bones with scratches
Super 8s, exaggerated stories and old tunes
But never by the moon
But not the state I'm in
The night will always win
就让它随风逝去
我想念你痴痴的脸
我想起你的坏念头
我试图用我双手的抚摸温暖你冰冷的骨
夸张的故事,古老的曲调
没有月光撩人
我不在状态
黑夜总是会赢。

I throw this to the wind
But what if I was right
Well, did you trust your noble dreams
And gentle expectations to the mercy of the night
The night will always win
The night has darkness on its side
就让它随风逝去
什么是留给我的正确
没错,你真的相信你的崇高梦想?
温柔的期待仁慈夜晚的来临?
黑夜总是会赢
夜晚总有阴暗一面。

I've thrown this to the wind
I miss your stupid face
I miss your bad advice
I tried to clothe your bones with scratches
Super 8s, exaggerated stories and old tunes
But never by the moon
But never the state that I'm in
The night will always win
就让它随风逝去
我想念你痴痴的脸
我想起你的坏念头
我试图用我双手的抚摸温暖你冰冷的骨
夸张的故事,古老的曲调
没有月光撩人
我不在状态
黑夜总是会赢。