四点—佐钰

当一切都被消去后
如火焰般燃烧的记忆
被席卷后的残骸惨不忍睹
一切都好像停滞了
时间也好,空间也好,
什么都没有了
空墟
不知他们在做什么,现在好吗
也许,后来一切都好

重生
是在一切都燃烧殆尽之后的废墟上盛开的花
我啊
带着那洗净铅华后才可能燃起的锐气

在一切都被消去之后
面向黎明

 
It's No Good (Album Version) - Depeche Mode
The Singles Box 6 Depeche Mode

存档灵魂:

It's No Good
如此不妙

 

【歌词】

 

Gonna take my time
I have all the time in the world
To make you mine
It is written in the stars above
The gods decree
You'll be right here by my side
Right next to me
You can run but you cannot hide
带走我的时间
它只为你贮备
尽你纵情挥霍
星星闪烁黑暗
泄露神的旨意
你将天使飘临
紧紧把我依偎
你再无处躲藏


Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
不要再说你想我
不要再说你要我
不要再说你爱我
这不过言语安慰
不要再说你快乐
在没有我的陪伴
但你并未在身边
感觉是如此不妙


I'll be fine
I'll be waiting patiently
Till you see the signs
And come running to my open arms
When will you realise
Do we have to wait till our worlds collide
Open up your eyes
You can't turn back the tide
我不会难过
我耐心等待
直到你不再视而不见
奔向我渴望的怀抱
你如何才能意识到
莫非待到天崩地裂时
拭亮你的双眸
我对你的爱势不可逆


Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
不要再说你想我
不要再说你要我
不要再说你爱我
这不过言语安慰
不要再说你快乐
在没有我的陪伴
但你并未在身边
感觉是如此不妙

 

I'm gonna take my time
I have all the time in the world
To make you mine
It is written in the stars above
拿走我的时间
时间为你贮备
尽你纵情挥霍
星星闪烁誓言

Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
不要再说你想我 
不要再说你要我 
不要再说你爱我 
这不过言语安慰 
不要再说你快乐 
在没有我的陪伴 
但你并未在身边 
感觉是如此不妙 


Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
不要再说你想我
不要再说你要我
不要再说你爱我
这不过言语安慰
不要再说你快乐
在没有我的陪伴
但你并未在身边
感觉是如此不妙