四点—佐钰

当一切都被消去后
如火焰般燃烧的记忆
被席卷后的残骸惨不忍睹
一切都好像停滞了
时间也好,空间也好,
什么都没有了
空墟
不知他们在做什么,现在好吗
也许,后来一切都好

重生
是在一切都燃烧殆尽之后的废墟上盛开的花
我啊
带着那洗净铅华后才可能燃起的锐气

在一切都被消去之后
面向黎明

 
Night Prayer - Iridio
Waves of Life Iridio

存档灵魂:

Night Prayer
夜的祈祷

 

【歌词】

 

This lonely road I am walking on
我正走在这条寂寞路上 
Where did it begin? Where will it end?
曾在哪里开始?又将到哪里结束?
And when the dark night comes
当黑色夜幕完全落下
Who will save my soul?
谁来拯救我的灵魂?
On my lonely road will I walk alone?
我是否会沿着这条寂寞的路 一个人一直孤独的走下去 ?

 

I never feared darkness coming near
面对黑暗我从未曾恐惧
Now I don't know why I behold the sky
至今我都不明白, 为什么我喜欢凝望天空
To find the brightest star
去搜寻最亮的那颗星
With it's brilliant light
追随着它的光芒闪耀
So I pray to thee, will you shine on me?
我祈祷, 你可会给我光和热?

 

Mother Moonlight, fill my scared eyes
柔美的月光, 抚慰着我饥渴的双眼
Light up my way with your brightest ray
你的光辉照亮着我前行的路
Shining on everything through the clouds
穿透云层赋万物光辉
Take my hands 'till the morning will come.
牵着我的手直到黎明破晓

 

This dusty road where I walk alone
我正走在这条泥泞的路上
With my restless heart and my tired bones
怀着一颗饥渴的心 拖着一身的疲惫
It's going on and on
漫漫长路长
But I know for sure
但我坚信
That it's leading me to the world of dreams
它将带我走入梦的世界

 

This lonely road You are not alone
这寂寞的路上 你并不孤单
I am walking on When you leave your home
我正缓步向你走来 当你出门在外的时候
Where did it begin? And you're far away
曾从哪里开始?你渐行渐远
Where will it end? On a dusty way
将到哪里结束?你一路风尘
And when the dark night comes I will always care
当夜幕降临, 我会含情脉脉的凝望着你
Who will save my soul? And I will be there
谁将拯救我的灵魂?请相信, 我就陪伴在你身边
On my lonely road Every time you call my name
在这寂寞的路上, 我听到你在呼唤我的名字
will I walk alone?
我是否将一个人一直孤独的走下去 ?

 

I never feared darkness coming near
面对黑暗我从未曾恐惧
Now I don't know why I behold the sky
至今我都不明白, 为什么我喜欢凝望天空
To find the brightest star
去搜寻最亮的那颗星
With it's brilliant light
追随着它的光芒闪耀
So I pray to thee, will you shine on me?
我祈祷, 你可会给我光和热?