四点—佐钰

当一切都被消去后
如火焰般燃烧的记忆
被席卷后的残骸惨不忍睹
一切都好像停滞了
时间也好,空间也好,
什么都没有了
空墟
不知他们在做什么,现在好吗
也许,后来一切都好

重生
是在一切都燃烧殆尽之后的废墟上盛开的花
我啊
带着那洗净铅华后才可能燃起的锐气

在一切都被消去之后
面向黎明

 
I Lived ([RED] Remix) - OneRepublic
I Lived ([RED] Remix) OneRepublic

存档灵魂:

I Lived
我活过「不枉过此生」

 

【歌词】

 

Hope when you'll take that jump
You don't feel the fall.
愿你勇敢一跃,
坠落无境。 

Hope when the water rises
You've built a wall.
愿当水涨潮袭时,
你筑就高墙。 

Hope when the crowd screams out
Screaming your name.
愿人群鼎沸尖叫,
高呼你名。 

Hope if everybody runs
You choose to stay.
愿你坚守自我,
勇敢面对。

Hope that you fall in love
And it hurts so bad.
愿你坠入爱河,
刻骨铭心。

The only way you can know
You gave it all you had.
当你倾尽所有,一无所有,
你才会大彻大悟。 

And I hope that you don't suffer
But take the pain.
愿你免受折磨,
不惧苦痛。 

Hope when the moment comes,
You'll say.
愿当关键时刻来临,
你能高声呐喊。 

I, I, I, I did it all.
I, I, I, I did it all.
本我, 自我, 超我, 爱过, 痛过, 经历一切;
本我, 自我, 超我, 恨过, 伤过, 感受一切;
本我, 自我, 超我, 活过。

I owned every second that this world could give
I saw so many places, the things that I did
我用这世界所能给予的分分妙妙,
阅尽千山, 跨过万水, 披星戴月, 披荆斩棘。

Yeah with every broken bone
I swear I lived.
纵然, 我粉身碎骨,
也不枉此生, 活过。

Oh whoa oh oh oh oh oh (x4)
哦, 喔, 哦, 哦, 哦, 哦(x4)

With every broken bone
I swear I lived
纵然, 我粉身碎骨,
也不枉此生, 活过。

With every broken bone
I swear I
纵然, 我粉身碎骨,
也不枉此生, 我是我。

I, I, I I did it all
I, I, I I did it all
本我, 自我, 超我, 爱过, 痛过, 经历一切;
本我, 自我, 超我, 恨过, 伤过, 感受一切;
本我, 自我, 超我, 活过。

I owned every second that this world could give
I saw so many places, the things that I did
我用这世界所能给予的分分妙妙,
阅尽千山, 跨过万水, 披星戴月, 披荆斩棘。

Yeah with every broken bone
I swear I lived
纵然, 我粉身碎骨,
也不枉此生, 活过。

Oh whoa oh oh oh oh oh (x2)
I swear I lived
Oh whoa oh oh oh oh oh (x2)
哦, 喔, 哦, 哦, 哦, 哦, (x2)
也不枉此生, 我活过。
哦, 喔, 哦, 哦, 哦, 哦。(x2)